Premiär!!!
Drar igång matchtråden redan nu pga premiärtagg.
Kunde givetvis varit ett läckrare motstånd men vafan.. Premiär och lördagsmatch. Det räcker med råge för att få igång mig iaf!
Senare år har premiären inte lockat i närheten av så mycket folk vi är vana vid från förr. Jag hoppas att den nykonstruerade marknadsavdelningen och nya ordföranden bidrar till en liten vändning här. Ska man sätta förväntningen på en rimlig nivå tror jag att vi ska vara nöjda med en publiksiffra över 6000 personer, även om jag själv givetvis tycker att det bör vara betydligt mer på en premiärlördag. Överraska mig gärna positivt Linköping!
Från LHC:s håll satsas det betydligt mer än vad det gjorts förut på att vinna ny och nygammal publik. En ny bar håller på att byggas så man kan dricka öl och kolla matchen samtidigt. Till premiärmatchen satsar Stora baren på uteservering med öltält och trubadurer redan från kl. 12. Mycket bra LHC.
Skadeläget ser ganska ljust ut nu. Det är väl egentligen bara Sebbe som blir borta länge pga axelskada.
Filip Karlsson tränar för fullt och är spelklar till lördag. Spännande att se hur han är.
Dan är spelklar och gjorde bra ifrån sig senast.
Chad Billins landade typ igår och är spelklar även han.
Så här bör vi ställa upp på lördag:
Monstret (JJ)
Billins - Bengtsson
Ginning - Bäckman
Eddie - Anton
Bibic (Karlsson)
Little - Wright - Sörensen
Lycksell / Whitney - Roy - Södergran
Lycksell / Whitney - Dan - Brodecki
Jimmy - Karlström - Filip - Trucken
Timrå har ett vansinnigt osexigt lag som förmodligen måste grisa och spela jävligt obekväm hockey för att ta sina poäng den här säsongen. Smart att lägga den stora slanten på målvakten Svedberg som med en bra säsong kan rädda Timrå kvar i SHL. Noterar att LHC-bekantingen Andreas Molinder har skolat om sig och tagit en backplats. Tråkigt att se Törna och Gallo i annat SHL-lag. Hade velat se båda två i en fjärdelina hos oss.
Nu kan det gärna bli lördag!
Ses i Stora baren!