Säsongens första matchtråd! Iom första träningsmatchen för säsongen, ny HC, till stora delar ny trupp samt Gordon och Whitney borta är det svårt att veta var förväntningen ska ligga. Tänker ändå att en ganska tydlig seger känns rimligt. 4-1 till oss kanske?
Som vanligt ska det bli intressant att slå ett extra öga på de nya spelarna. Skriver ner lite reflektioner här imorgon kväll!
Hur ska vi ställa upp då?
Monstret / JJ
Spelar mig ingen roll vem som står. Båda kommer att få stå ett antal träningsmatcher.
Billins - Bengtsson
Ginning - Eddie
Bäckman - Anton
Bibic - Karlsson
eller
Eddie - Bengtsson
Ginning - Billins
Bäckman - Anton
Bibic - Karlsson
Antingen ett superoffensivt förstabackpar. Andra- och tredjebackpar mer allround eller alla topp tre-backpar mer allround. Vet inte vilket jag föredrar. Klart är att vi får en puckskickligare backuppsättning med Bäckman och Bengtsson in. Jag tror dessutom väldigt mycket på en ett år äldre Ginning.
Lycksell - Roy - Sörensen
Little - Wright - Brodecki
Jimmy - Danne - Trucken
Södergran - Sebbe - Pasic - Karlström
(Filip Karlsson)
Jaa.. Utan Gordon och Whitney ser det onekligen ganska trubbigt ut. Men tror fan att ovanstående tredjekedja är bättre än fjolårets.
Trots trubbigheten ser det intressant ut, om man vill. Och det vill man ju! Om Filip är spelklar går han in som fjärdecenter och petar ut Södergran. Skulle vilja se lite av Pasic så han är med och rullar in i fjärde.
Välkomna till säsongen 18/19 alla bullenjunkies!