Lukkinen wrote
I sin roll överlägset bästa LHC-are den här matchen också. En gedigen spelare som har framtiden framför sig och tillför redan nu massor som han nästan är ensam i laget om. Hur mycket mer kan du kräva av en egen junior som fortfarande är extremt utvecklingsbar?
I min mening självmål att gnälla på Törnqvist. Jobbar hårdast, vinner mest puck och är en av de piggaste i anfallszon. Får han rätt roll är han den ultimata lagspelaren. Förläng med ett LÅNGT kontrakt, pronto!
Jag har inte gnällt på Törnqvist, men håller mig bara mer neutral i hyllningen till honom.
Först och främst tycker jag Törnqvist gjort det bra utifrån sina förutsättningar, men jag håller definitivt inte med dig om beskrivningen av honom som du gör i ditt sista stycke.
Han har gjort 2 poäng på 6 matcher, vilket får ses som klart godkänt av Törnqvist. Däremot är hans plus/minus inte så smickrande om jämför med resten av laget. Jag tycker de flesta spelarna inklusive Törnqvist har jobbat hårt i de flesta av slutspelsmatcherna, inte där det fallerat i år.
Jag har gärna kvar Törnqvist, men då i en fjärdekedja, möjligtvis i en tredje. Jag ser inte honom som extremt utvecklingsbar utan snarare ganska så begränsad i sitt hockeykunnande.
Jämför man med Lycksell, så tycker jag det framgår ännu tydligare. Lycksell har oerhört mycket mer hockey i sig och effektivitet i sitt spel vad gäller produktion och skapade målchanser jämfört med Törnqvist (jag vet lite olika spelartyper, men vill ändå jämföra).
Lycksell skulle jag säga är extremt utvecklingsbar!