Sakic wrote
Jocke_L wrote
Hmm. Stödjer biljettsystemet enbart mobilt bank-id? Har man bytt betaltjänst? Var ett tag sedan jag beställde via webben. Kan inte pröjsa biljetter via laptopen (vanligt bank-id på fil) och via mobil fungerar inte platsväljaren och får då enbart slumpade platser på vald sektion. Gah!
Kort?
Ja, det är ju precis det jag betalar med. Men i och med att jag kör med bank-id (e-legitimation) så måste jag verifiera mig med det vid köp på siter som stödjer det.
Lukkinen wrote
Vet inte om jag förstår dig rätt, Jocke, men det finns väl många betaltjänster där man bekräftar betalningen med mobilt bank-id även från datorn? Bara att dra igång bank-id på mobilen och bekräfta ju, eller missar jag något? 🙂
Platsväljaren i biljettsystemet inte fungerar via mobilen. Jag kan alltså inte välja platser själv utan får slumpmässigt valda. De flesta siter stödjer även så kallat "bank-id på fil" som används på "icke mobila" enheter som exempelvis en vanlig laptop, eller en stationär dator. LHC:s biljettsystem verkar dock enbart stödja mobilt numera.