Lukkinen Malkin wrote Gallo! Vilken jäkla start på matchen! Kom tillbaka till oss 🙂 Först, slå ut KU... KHK, sedan kom tillbaka! 🙂
Lukkinen @[raderad], det stående direktivet till alla kameramän i Skellefteå varje gång SKANK gör mål. Kameran sveper ALLTID över alla de fulaste barnen Norrland har att bjuda på. ALLTID! Edit Det kan vara en varning till resten av hockeysverige att det där är resultatet av flera generationers ohämmad inavel 😉
Lukkinen Fantastiskt 0-2! Skott två meter utanför målet, rakt i huvudet på Cory Murphy som styr in den i egen kasse :lol: Melodi Dr Bombay, text: "Curri curri curri curri cuuuurriiii Muuuurfiii!" :mrgreen:
Lukkinen Lätt värt det! Så som K*K förpestat SHL de senaste säsongerna måste de bara bort till vilket jäkla pris som helst! Även om priset är TIK och en ev utebliven Gallo...
Mittzon Förstår mig inte på KHK. -X antal år i SHL utan att tagit ett enda litet steg framåt. -Spelsättet? Bryr mig inte om att det är tråkigt att se på, kan till och med tycka det är lite charmigt att ett lag sticker ut i spelsätt. Men har man backat hem och bara väntat på motståndarna i 52 matcher blir det jobbigt när man helt plötsligt i ett kval måste vara spelförande i stora delar av matcherna. Att ta emot pucken och skjuta från blå är knappast ett bra vapen för att göra mål.
Nils Ja det var väl skönt att Timrå kommer tillbaka till spel i högsta serien, och att de tog KHK plats har jag verkligen inget emot. Sen är jag väldigt nöjd med att slippa Leksand, så jag gladeligen hyllar och tackar Mora för ett gott kval.
Malkin Jag är imponerad av hur Skellefteå spelar, och önskade att LHC spelade likadant. Man lyckas vara mycket rakare än vad LHC är och krånglar inte lika mycket. Vet inte hur jag ska uttrycka det riktigt men får de en hoppande puck så nöjer de sig med det och hanterar den ändå, det behöver inte alltid vara så fint. Och sen går det i en jäkla fart mot mål. Utöver det så underlättar det ju när man har spelare som kan backa upp spelsystemet...
PuckOut Malkin wrote Utöver det så underlättar det ju när man har spelare som kan backa upp spelsystemet... Exakt så! Då går det inte ha två bröder Olimbs i truppen.
bloodandashes Malkin wrote Jag är imponerad av hur Skellefteå spelar, och önskade att LHC spelade likadant. Man lyckas vara mycket rakare än vad LHC är och krånglar inte lika mycket. Vet inte hur jag ska uttrycka det riktigt men får de en hoppande puck så nöjer de sig med det och hanterar den ändå, det behöver inte alltid vara så fint. Och sen går det i en jäkla fart mot mål. Utöver det så underlättar det ju när man har spelare som kan backa upp spelsystemet... + 1 Tycka vad man vill om SAIK men här kan vi snacka vinnarkultur och förmåga att höja sig i slutspel.
East Definitivt, tror vi pratar om 7 finaler på 8 år? Och 2 guld? Verkligen imponerande. Tycker man gör det med relativt små resurser vilket imponerar desto mer.
jg East wrote Definitivt, tror vi pratar om 7 finaler på 8 år? Och 2 guld? Verkligen imponerande. Tycker man gör det med relativt små resurser vilket imponerar desto mer. Gratis hyra för arenan plus i runda slängar 15-20 millar per år från lokala kraftbolaget Skellefte Kraft är inte små resurser i sammanhanget även om växsjö självklart har mer...