Wikegård är svalare än Lillis. Han har inga meriter, framförallt inga meriter som säger att han besitter kompetens att vända dåligt presterande lag till bra dito, snarare tvärtom.. Hävelid är ett oprövat kort i elitsammanhang. Ett allför oprövat kort i vårt läge och dessutom redan nu "en i trivselfamiljen". Svårt att då gå in och styra, ställa med bibehållen respekt, höga krav och någon form av distans till spelarna. Blir inte annat än konstlat och tillgjort. Magnus är i mina ögon en för trevlig kille för att kunna få horn att växa ut ur pannan när det krävs. Dessutom vill jag att J20 ska få fortsätta sin säsong utan att behöva lida för att A-laget ångar av inkompetens.
Får jag välja tar jag hellre en kunnig coach med skolning från andra sidan Atlanten. Någon med vinnarskalle, utan koppling till LHC och helt prestigelös gentemot styrelse och klubbledning. En som vet hur man får spelare att fokusera och göra sitt yttersta och som har järnkoll och nypor så att ingen smyger i skuggan och glider. Ingen ska tveka att offra sin högra hand för framgång. Frida föreslog natträning i tisdags inför matchen - jag vill se en verktygslåda med fler och mer sofistikerade liknande instrument.