Jo du har rätt om det där brevet, som var ett bra intiativ. Men jag tycker inte riktigt det räcker.
Inom PR och presshantering brukar man prata om att ta intiativ över informationsflödet. Med andra ord, istället för att låta media sköta informationsförmedling så styr man själv över flödet. Ett brev, visst det är jättebra att Helber tar sig tid, men förutan det brevet sker i princip all förmedling genom Corren och deras intervjuer. Detta istället för att lägga upp "egen information" på hemsidan och förmedla vad som händer. Självklart kan man inte och bör inte heller gå in på exakta spelare. Men såvitt jag läst i Corren har Hemlin i princip inte sagt mer än att:"om nåt intressant dyker upp så visst, vi kanske värvar...". Man borde trots allt kunna vara något mer specifik.
Andra händelser där jag tycker det brustit, är dumpen av Jyrki som först förmedlades på en eftermatch presskonferens. Protestbannern mot GP: Ledningen har enl. egen utsago fullt förtroende för tränaren, då borde de kanske förmedla det via sitt egna kontrollerade medium, hemsidan. Där skulle de även kunna ge sin syn på de hittills skrala resultaten, det måste ju finnas en vetskap om att många är missnöjda. Etc. etc.
Jag tror visserligen inte LHC är mycket sämre än de andra elitklubbarna på det här, det verkar vara en utbredd sjukdom, finns för övrigt även många andra typer av organisationer som inte utnyttjar sin informationsförmedling fullt ut.
Hursomhelst har det här inget med Silly att göra. Ledsen att det hamnade här, nån får gärna flytta det till var det passar bättre...
Och som du sa, när det är som tystas från Hemlin brukar det hända något...🙂