Om du läser vad jag skrev så ser du väl att jag skrev att jag hellre ser Jonas Nordquist här om det ska värvas en center.
1:e maj 2004 tillträdde Johan Hemlin sitt nya arbete som sportchef. Värvningar som han och Mike Helber gjort sedan dess är följande:
Mycket väl godkända värvningar:
- Kristian Huselius – Kommentarer överflödiga. Förmodligen den bästa som någonsin spelat i LHCs historia. KOM HEM!
- Tony Mårtensson – Viktig nyckelspelare med ett stort hjärta för LHC. Hög lägstanivå.
- Mike Knuble – Skyttekung från NHL med ett underbart skott. Kommentarer överflödiga.
- Henrik Tallinder – Underskattad oerhört stabil back som blev MJs backkollega. KOM HEM!
- Brendan Morrisson – Oerhört bra center som ofta ordnade lekstuga i anfallszon.
- Magnus Johansson – Mr LHC kom äntligen hem. Hög lägstanivå och blir bara bättre med åren.
- Shane Willis – Slutspelsliraren som nästan ensam tog LHC till final. Underbar att se på.
- Roman Cechmanek – En stjärna av världsklass precis som dem ovan. En riktig artist som kan göra många sjuka räddningar och har fina meriter han lever mer än väl upp till.
Som ni ser så har jag väldigt få MVG-spelare och de jag har är spelare av ruggigt hög klass. Jag skulle vilja se fler spelare som får betyget MVG av mig, som inte är NHL-spelare i grund och botten från NHL-lockouten.
Väl godkända värvningar:
- Mikko Luoma – Var förra året väldigt stabil, men har inlett säsongen svagt. Men är på uppgång. Bra skott, men lite slö dock.
- Sami Torkki – Egentligen förtjänar han MVG. Enorm energispelare som också gör poäng men även spelar fysiskt. Publikfavorit.
- Ivan Majesky – NHL-spelare som inledde tveksamt men är riktigt stabil nu. Borde använda kroppen mer.
- Chris Kelleher – Inledde säsongen tveksamt men var oerhört stabil och bra senare. Synd att skada sätter stopp för honom.
- Jonas Fransson – Fullgod andremålvakt som gör det oftast bra när han står. För gammal för att kallas för lovande och som talang.
- Jonas Junland - Gjort det väldigt bra när han fått chansen, men får för lite istid
- Calle Gunnarsson - Väldigt stabil underskattad back med ett bra skott.
Godkända värvningar:
- Patric Blomdahl – Han har gjort det bra som han är bra på, spela fysiskt och reta motståndarna. Fick genombrottet i förra slutspelet.
- Johan Andersson – Gjorde sällan en dålig match i LHC. Men hamnade i skymundan. Hade dock otrolig kapacitet som han nu fått ut i Timrå.
- Niklas Olausson - Inte fått chansen på riktigt, men gjort det bra när han väl fått spela. Var grymt bra mot Mora i början av november.
Tveksamma värvningar:
- Janne Karlsson ? (sett för lite av honom) - Jag vet egentligen inte vad han går för.
- Martin Samuelsson (sett för lite av honom) – Ständigt skadad, men besitter en enorm kapacitet.
- Albin Lorentzon (sett för lite av honom) – Ständigt skadad men var en gång en defensiv lovande back som fick chansen i LHC som 17-åring.
Icke godkända värvningar:
- Gunnar Persson – Huvudtränaren som kommit till dukat bord tre gånger om i Brynäs, Rögle, LHC och aldrig imponerat. Får inte ut normal kapacitet av LHC och varken GP eller laget har imponerat i år.
- Jonas Soling – Överskattad, strålande försäsong men åkte och gled under hela säsonge. Stor spelare som sällan använde sin kropp. Treårskontrakt med honom får ses som århundradets största kalkon.
- Paul Healey – Kom aldrig till sin rätt i LHC. Jobbade hårt men fick ingen utdelning som den målskytt han var värvad för att vara.
- Oscar Ackeström – Många klubbar på kort tid för Oscar. Blir tyvärr inte bättre med åren, ostabil och slö back. Kalkonen är att han har tvåårskontrakt.
- Andreas Sundin – Överskattad talang som fick massvis med chanser i LHC och andra lag i Allsvenskan men som aldrig tog den.
Noterbart: Andreas Holmqvist räknade jag inte som en Hemlin-värvning då han spelat här förr. Fredrik Norrena värvades 2003, innan Johan Hemlin blev sportchef. Andra spelare som inte räknats med fanns i truppen innan Hemlin tog över. Christoffer Norgren spelade här tidigare så han räknas inte heller, så egentligen bör inte Ulf Söderström heller göra det. Har jag glömt någon, säg till mig då. Värvningarna gäller alltså från 1:e Maj 2004 och tidigare spelare som spelat här räknas inte!
Magnus Johansson finns med för att han aldrig spelat i elitserien med LHC.