Nämen, minns ni inte Niklas Nordquist som spelade i LHC debutåret i elitserien? Det är tydligen Jonas Nordquists bror. Kanske kan han lägga in ett gott ord? Dessutom bör ju Pajen ha lirat med Nordquist, samt Tony, Honken, Emvall mfl. Dessutom bör ju inte nödvändigtvis Nordquist vända hem till Luleå när han lämnar NHL/AHL då han är Dalmas/Leksing i grund och botten. Frågan är dock vilken center han ska peta i LHC nästa år. Svar: Tony ska vara ytterforward. Tänk er 51-Nordquist-9. Det sitter som ett smäck. 24 år och redan bra, det är bra om något. Värva för framtiden som man en gång gjorde i Tony. Jatack.
Någon annan jag skulle vilja se är Niklas Nordgren -79. På 200 matcher i elitserien har han gjort 60! mål och 61 assist. Niklas Nordgrens statistik
Offensivt skicklig forward, som är en duktig skridskoåkare. Ganska målfarlig och utrustad med ett rappt skott. Jobbar på bra och är allmänt allround i sin spelstil.
Enligt eliteprospects.com har han gjort 9 mål och 7 assist på 22 matcher. Men hur aktuellt det är nu vet jag inte då jag inte kan hitta någon statistik någonstans på Schweiziska sidor. Niklas Nordgren behöver inte heller nödvändigtvis vända hem till Timrå då han är född i Själevad som ligger någonstans kring Örnsköldsvik.
Jyrki Välivaara säger i en intervju:
- I LHC var vi sex stycken backar som var över 30 år, det hade aldrig hänt i Finland.
Exakt, och vi såg ju vad vissa värvningar var för något som LHC gjorde i år, inte bara på backsidan förstås. Nu är det dags att dra ner medelåldern anser jag och värva för framtiden till nästa säsong som man gjorde en gång i tiden.(Timpa, Frazze, Emvall, Steffe, Honken mfl) Det finns massvis med talanger just nu i olika årskullar. Hugg och rusta för framtiden, annars slutar vi kanske en dag som Södertälje och MIF med avdankade gubbar som inte har mer att ge. Långsiktigt tänkande är viktigt.