Då kanske vi kan inse att Mathias Tjärnqvist har betydligt större förkärlek till pengar än till ishockeyn, vilket är väldigt synd. I första hand ska man väl som idrottsman prioritera det man tycker är kul och det man håller på med. Vilket jag anser att spel i farmarligan och begränsat med speltid i NHL inte kan vara särskilt kul. Likadant är det ju med Mikael Tellqvist, en lirare som aldrig fått chansen riktigt men som ändå envisas med att stanna overthere. Det måste ju ändå vara bättre för deras egen utveckling och säkert betydligt roligare att få mycket istid i ett framgångsrikt lag hemma i Sverige och göra något betydelsefullt än att gå och hoppas på en chans som aldrig kommer i Nordamerika.
Då kan vi avskriva M.Tjärnqvist för all framtid anser iallafall jag. Förstår inte heller varför Dallas var villiga att förlänga med honom, då han knappast är en talang längre och inte rosat marknaden overthere, kanske bara i AHL. Men det ger ju inte så mycket.
Michael Holmqvist kan vi nog faktiskt också glömma som till skillnad från Tjärna fått istid och "tagit chansen" overthere. Vad jag hört så är han inte sugen på att vända hem ännu men just nu är han i Linköping och tränar osv.. så man vet aldrig. :wink: