Jag tycker definitivt inte att det är bra om man lånar ut Junland. Det kommer bli en ny Lorentzon, Emil Axelsson eller en ny Sundin då. LHC kan inte ta vara på sina lovande juniorer, och det märks väldigt tydligt. LHC är inne i ett skede där framgångsvågen spelar störst roll. Klantar man sig och gör sig av med LHCs största talang sedan Magnus Johansson så är det förjävligt. Okej, om han inte håller måttet. Men Junland är verkligen någon som överraskat stort på mig. Allsvenskan tror jag inte kommer göra honom gott. Jag har sett så många scenarion med lovande spelare som hamnat i halvtaskiga lag (Västerås, Nyköping, Arboga mfl) och talangen har då stannat upp.
Jag är helt oförstående till att man inte ens haft Calle Gunnarsson en match på bänken. Han är inte skadad, istället får han spela med J20. han kanske inte anses hålla måttet, men varför inte låna ut honom istället för att bojkotta honom från A-laget? Och varför ens överhuvudtaget skriva kontrakt med lovande spelare om man ändå inte tänker satsa på dem?