Mic´s måste faan skämta..
JockE är en enligt mig väldigt lik spelare med Peltola fast bättre,
Johan Andersson-Niklas Persson är enligt mig skrattretande att ens jämföra. Johan är en habil es-spelare men saknar snabbheten för att bli riktigt bra. Han ville inte spela i en 4:e line och kan därför inte beskrivas som en viktig rollspelare då han gnällde över detta (se ragnar karlsson), Pajen har splat i landslaget och jag tror han kommer att bli en mycket bra 2/3:e center och kan säkert stå för ca 30 poäng.
TJ var bra på slutet men innan det en bra/hyfsad es back med alldeles för hög lön. Ackeström har väll liknande rutin men inte lika mycket landskamper, Pihl-Kelleher här är enligt mig det enda kännbara tappet och jänkarn måste vara riktigt bra för att kunna ersätta andreas.
Willis var bra i slutspelet men jag tror inte att han är en kille för en hel säsong, skulle inte bli ledsen om vi hittade en till joker innan slutspelet dock.
Jussi-vakant här borde det finnas pengar och kommer det upp något intressent på marknaden så försöker säkert Hemlin med denna.
Domedagen tycks vara nära och att vi skulle ha en trupp för 6-8 plats är skrattretande. Vi hade med 6 spelare i senaste vm turneringen och 5 av dem är kvar (norre saknas men ersattes på ett bra sätt). Timrå har väll värvat bra och köpt upp varenda öre av de utökade intäkterna från hockyligan. Det Luleå lyckats med är väll att behålla bartecko ch sen få in surovy de blir ju starka men har också tappat ganska bra spelare (se Nordqvist, fransson, Fabricius) de är enligt mig marginellt starkare och defenitivt ingen guldkandidat.
Jag tycker LHC värvat bra ännu så länge och visst en forward till kan gärna komma. Varken Surovy eller Cibak är väll egentligen en sån där "tank" med ett grymt skott som alla skriker efter utan hårt arbetande tvåvägsspelare.
Frölunda har ju också endel kännbara förluster i Khanberg, Krog, Lundkvist, Odoya, Koivisto, Högard så det är helt naturligt att de värvar. De har ju dessutom helt andra ekonomiska muskler och när en spelare som Cibak kommer ut på marknadedn tror jag inte LHC har en chans tyvärr.
FBK ser starka ut enl. mig, tappat lite och värvat ganska bra. HV vet man inte då de tappar några av sina bästa spelare (Karlsson, mellin, liv, halvarsson osv) och ersatt med en massa finnar och skoterraggare..
Jag kanske har fel, skulle vara kul med en jämförelse likt den nån gjorde förra året med spelare för spelare i varje trupp, sen får man väll se vilka man tror på mest. Helt klart är det iaf att en ensam spelare inte gör ett helt lag utan att man måste ha en riktigt stark bredd för att vinna serien och slutspelet. Annars borde ju Luleå vunnit över oss då Bartecko är ruskigt bra?!?