mi´c wroteMåste säga att jag tycker förra årets trupp kändes mycket starkare. Visst har vi fixat in en del bra nyförvärv, men tittar jag på vilka som försvunnit anser inte jag att man lyckats erätta dem fullt ut. Det känns också som om vi är mycket känsliga för skador,vi har inte mycket till ersättningsspelare om någon/några går sönder.
Jag säger tvärtom, visst har vi förlorat bra och viktiga spelare på backsidan och jag vet inte var varken kelleher eller ackeström står.
Målvakter:
IN:
Roman Cechmanek
UT:
Fredrik Norrena
Kommentar: Tappet av Norrena sved, tills Roman var klar, men har man under de fyra säsonger man spelat i nordamerika över 90% i statistik är man bra. Norrena är Norrena, Cechmanek är Cechmanek, jag tror om jag ska vara ärlig att vi fått en bättre målvakt.
Backar:
IN:
Jonas Junland
Calle Gunnarsson
Chris Kelleher
Oskar Ackeström
UT:
Thomas Johansson
Andreas Pihl
Christoffer Norgren
Albin Lorentzon (lån)
Kommentar: Man har tappat en ledare, en tung spelare och två bänknötare och man har fått två fräscha juniorer med ett SM-Guld i bagaget samt två rutinerade backar. Ser bra ut, men man kommer sakna Pihl enormt.
Forwards:
IN:
Niklas Olausson
Niklas Persson
Joakim Eriksson
UT:
Shane Willis
Jussi Tarvainen
Johan Andersson
Mikko Peltola
Kommentar: Forwardssidan är det bara bra nyförvärv, eller vad sägs som 94 poäng tillsammans och då spelade Niklas x2 i lag som kom låååångt ner i tabellen. Finska duon är bra och kommer att saknas, liksom Willis.