Jag har tidigare försvarat Johan Franzén. Men jag tar tillbaka det. Han är en mästare på idiotiska uttalanden samt att vara girig. Säga vad man vill om Johan Franzen men är han sann?
HV71 är säkert Franzéns förstaval när han vänder hem. Där han gjorde en? match en gång i tiden. Varför? Jo för att pengar är precis allt för honom. Det kanske tillochmed är viktigare att tjäna pengarna än att spela ishockey och tycka att det är roligt?
Han vantrivdes säkert när han spelade här. I 5 år. Nja inte riktigt kanske. Han utvecklades från en medelmåtta i allsvenskan till en landslagsspelare, som tyvärr skaffade sig en attityd och inställning á "Får jag inte mest istid även om det finns bättre spelare i laget (läs RIKTIGA NHL-stjärnor), kan jag lika gärna skita i det och åka och glida." Problemet med Franzén är att han tar saker för givet, och lever i en låstasvärld där allt kretsar kring honom. Mest istid, mest pengar oavsett om han inte är värd något av det. Hade inte Frazze kommit till LHC hade han aldrig spelat i Detroit eller NHL överhuvudtaget. Det var här han blommade ut, och det var då Detroit fick upp ögonen för Frazze och draftade honom. Det finns inte mycket tacksamhet längre i denna värld, Johan Franzén.
Precis som någon nämnde så har Johan Franzén inte en enda tanke på att egentligen sätta sin fot i Sverige kommande säsong. Det här är ett sätt att skynda på förhandlingarna och få till det kontrakt och lön som han vill ha, för ja Johan Franzén gillar pengar en hel del.
Det är nog inte många elitseriespelare som skulle skriva på kontrakt med en ny klubb när man har avsikten att gå till NHL samma säsong, och när man vet att ett kontrakt är nära. Det mina kära vänner, kallas ren girighet.
Jadu Franzén, vi får väl se hur många klubbar som vill ha dig när du vänder hem. Hehe, hellre en sopa från division 3 med hjärta än en girig spelare från NHL (det finns många bättre än Franz) som inkasserar ut 200 000 - 300 000 i månaden. Tycker han själv att han är värd mer än cirka 5,5 miljoner? Ärligt talat, så bra är han inte. Han kanske vill få ut lön som Lidas? :roll: :lol: