Efter förlusten mto MoDo kan vi verkligen konstatera att vi verkligen behöver en målskytt av rang. Jag vill inte se någon "One-Hit-Wonder" som har en bra säsong bakom sig, utan spelare som har visat vad de kan några säsonger efter varandra. Följande spelare anser jag vara intressanta:
Jukka Hentunen
Ligger på gränsen till att vara för gammal, men precis som "Musse" så håller han några säsonger till. Har fått ett otroligt lyft sedan han flyttade till Schweiz och är ni i samma form som i slutet av 90-talet. Har under sina fyra säsonger i Schweiz snittat 25,75 mål/säsong. Högerskytt.
Pavel Rosa
Gjorde succé i Timrå de 10 matcher han spelade där. Gör ungefär 20-30 mål varje säsong. 23 mål blev det denna säsong i ryska ligan och laget Avangard Omsk. Kan se aningen loj ut ibland, men när det luktar målchans så trycker han dit den. Ett fruktat slagskott och ett underbart handledsskott.
Tony Salmelainen
Efter en strålande fjolårssäsong så försöke Tony på nytt att ta en plats i ett NHL-lag. Det lyckades, men speltiden är begränsad och det blev bara 17 poäng för hans del. Kan nosa på 30 mål om han hamnar i bra omgivning. Otroligt bra handledsskott.
Petr Sykora
En av Europas främsta målskyttar denna säsong med sina 37 fullträffar. Har provat på spel i både AHL, IHL och NHL utan att ha lyckats sådär jättebra, en spelartyp som jag tror behövs i LHC då han "hellre-skjuter-själv-än-passar" vilket oftast lönar sig. Bra defensivt för att vara tjeck.
Mattias Weinhandl
Har även han tröttnat på att aldrig få chansen på riktigt och han har mestadels fått spela i farmarlaget eller fjärdekedjan. Visade 2004/2005 att han, trots två misslyckade år i Nordamerika, fortfarande kan hitta nätet då hann gjorde 26 mål (lika många som Knuble). Precis som Tony (Salmelainen) så kan han bli hur bra som helst med bra omgivning. Sätt han tillsammans med Mårtensson och han lägger dit 25-30 kassar.