Inget hett rykte mer än att det inte bara var lönen som var en av anledningarna att Holmqvist har tackat nej till ett erbjudande. Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte så mycket på det ryktet heller.
Ryan Callahan, Geoff Platt och Mattias Carlsson. Jag anser att det pratas om för dåliga spelare. Visst Callahan och Platt har gjort otroligt bra säsonger, men de har ingen erfarenhet av den Europeiska stilen. Välj mer rutinerade spelare som är under eller precis vid 30 strecket när vi värvar målskyttar. Pavel Rosa (som spelade i HPK samtidigt som Vlasak), Don MacLean (som vill till Sverige) eller Mattias Weinhandl (högerskytt som enligt AB väljer mellan LHC och MoDo) är spelare med rutin från NHL och AHL spel, runt 30 år (undantag Weinhandl). Själv skulle jag lägga krutet på Weinhandl. Han har imponerat stort iår med sina 40 poäng på 44 matcher i Houston samt 1+1 (på 12 matcher) i Minnesota.
I övrigt så borde man försöka förlänga med Majesky, Luoma och Holmqvist på försvarssidan samt behålla Blomdahl och Torkki bland anfallsspelarna vars kontrakt går ut.
Stana (Fransson)
Johansson - Luoma
Junland - Holmqvist
Gunnarsson - Majesky
Håkansson - Mårtensson - Weinhandl
Eriksson - Eriksson - Blomdahl
Zackrisson - Persson - Torkki
Emvall - Lauritzen - Lindström