Wenner wrotehmm, jag är lite orolig över Louma dock. Han spelar som en gud nu, men har svajat rejält under säsongen. Undrar hur de resonerar i lagledningen.
Han är ju inte ensam om att ha svajat den här säsongen. Att kunna vara som bäst när det verkligen gäller (läs: nu i slutspelet) är en egenskap som inte får underskattas. Och ska man skicka Luoma pga en "svajig" säsong så borde nog Mange ligga bra till för en plats i kylskåpet också.
Men samma sak här, nu när det verkligen behövs så har dessa två vuxit ut till giganter på isen.
Behåll Luoma! Han och Mange funkar bra ihop. Gunnarsson är väl självskriven i truppen nästa år och då får vi se till att ha en lekkamrat till honom också. Varför inte förlänga med Majesky?
Sen vet vi ju faktiskt inte vad som händer med Honken, men eftersom han inte velat skriva på (trots ett riktigt bra erbjudande från LHC) så får man väl anta att han inte vill vara kvar. Då vill inte jag ha honom här. Så Hemlin får nog ge sig ut och leta offensiv back.
Kommer Fransson att ta sig? Den som det visste, men han ska väl få försäsongen på sig innan vi sågar vidare...
Min backuppsättning till nästa år:
Luoma-Mange
Gunnarsson -
Fransson? -
Junland