Danme >>
Har han skrivit på för Frölunda (eller annat lag) redan nu, då har man inte hjärta för sin förening, och då ska man således inte spela. Skit samma om han var bra eller dålig igår, det handlar inte om det.
Precis som Palle säger så luktar det Johan Franzén långa vägar. Vi värvar honom, här utvecklas han från medelmåtta till landslagsstjärna och VM-guldmedaljör (efter mellanår i USA) - och det här är tacken, att gå till ett annat lag på grund av att man får mer stålar?
Jag är så jävla trött på att pengar ska vara det mest styrande, och det säger tyvärr en hel del om hockeyspelare idag. Visst, inte fan ska man spela gratis men jag tror knappast att Honken svälter på sin nuvarande lön, om man säger så.
Då Honken inte ens har dementerat det här, samt att han redan i början av säsongen inte ville skriva på ett nytt kontrakt, får mig att tro att han är förlorad för oss. Jag har hört ungefär samma sak som Köttet har, ska tilläggas.
Jag tycker det är solklart vilka alternativ som borde finnas:
Gå ut och berätta hur det ligger till, vilket är:
Ja, jag har skrivit på för Frölunda (och då ska han bänkas)
Nej, jag har inte skrivit på för Frölunda (spela vidare, självklart)
Fortsätta hålla tyst och då finna sig i att sitta på bänken.
Det spelar ingen roll att han är en av våra bästa backar, har han redan skrivit på för en konkurrent, mitt under brinnande slutspel, då har han inget här att göra!