Hm, nej avvakta med Vlasak.
Patric Blomdahl - ?
Martin Samuelsson - Sebastian Lauritzen
Tomas Vlasak - Mattias Carlsson? :shock:
Sami Torkki - ?
Ulf Söderström - ?
Ni får ju tänka på vilka spelare ni vill ha in! Med tanke på vilka vi förlorar och vilka luckor de lämnar efter sig. Förlorar vi en spelare i fjärdekedjan kan vi ju kanske inte direkt ersätta denne med en klasspelare, för då petas en annan klasspelare ner. Mattias Carlsson, stort nej tack till! Jag hävdar bestämt att mycket av hans framgång ligger i hans kedjekamrater. Jag ser hellre en yngre spelare eller en spetsspelare, men nej jag vill inte ha en ny Liket eller en 27-åring till fjärdekedjan.
Faktum är ju att vi inte kan behålla alla dessa 5 spelare vars kontrakt går ut. 2 kommer iallafall att ryka, varav den ena lär vara Uffe Oboy. Jag läste i Extra Östergötland att LHC kommer ha 7! backar nästa säsong, den åttonde kommer att spela i J20, förmodligen Markus Bergkvist eller Fredrik Bringnäs. Den trettonde forwarden ska komma från J20 och man planerar att placera några stycken till i Allsvenskan och Divison 1 från J20.
Ge mig 2 klassbackar och en klassforward. Resten får gärna vara ungt med potential och en bra säsong bakom sig i Allsvenskan. Vi måste ha något att bygga framtiden omkring också.... (Ser gärna att man behåller Honken och Ivan, således en klassback in på Luomas plats)