Känns som diskussionen är ganska löjlig. Spelaren heter Jonas Kapla, KALPA är ett ishockeylag i Finland om du har missat det. Mån om våra juniorer? På vilket sätt? Att du tycker att man ska lyfta upp Erik Lindhagen som är en av nyckelspelarna i J20 men som inte ens skulle gå in LHCs fjärdeline idag? Skulle det vara en sjyst och rättvis chans för en spelare som inte besitter någon direkt talang? Jag skulle inte påstå att Lindhagen är av de bästa spelarna i J20 Norra och Södra Superelit idag, då har du uppenbarligen inte koll på läget. Finns 10, kanske 15-20 spelare som är bättre och dessutom har större potential. Lindhagen går inte in i A-laget här, kanske knappt ens i Skellefteås fjärdeline.
3 landskamper gör ingen sommar. Det finns hundratals juniorspelare som har ungefär lika många landskamper, så det är inte direkt en merit som tar en spelare till elitserien. Två SM-guld, ja sedan då? Dessa ordnade han knappast själv. Om du är så påläst på Lindhagen, berätta för mig vad hans styrka är. Inte att producera och inte jobbet i sargerna och närkamperna iallafall. Ledsen att göra dig besviken, men att vara bra på tekningar och vara bra defensivt ger ingen spelare A-lagskontrakt när man saknar övriga kvalitéer.
Nej Kapla hade inte varit i elitserien. Vet du varför? För han tillhör MORA IK, där man den gågna säsongen hade ett snitt på 15 utlänningar i elitserien. Killen gjorde sitt sista år i J20 och gjorde det strålande. Att du säger att Lindhagen är en bättre spelare säger ju lite om hur lite kunskap du egentligen har på en spelare du förmodligen bara sett EN gång den här säsongen. (Mora har bara gästat Linköping en gång den här säsongen). Jag har sett Kapla i ett flertal matcher och kan verkligen inte förstå var du får dina våta drömmar och din absurda sågning ifrån.