Har sett att flera här inne vill ha Ahlbrant och Carlsson från Rögle. Dessutom har M.Helber (eller om de va nån annan i ledningen) att man vill ha de bästa spelarna från kvalserien (eller i alla fall kollar på).
Min personliga åsikt är att Carlsson bla håller HÖG allsvensk klass, men han är ingen spelare som skulle kunna komma in och dominera i Elitserien. Det jag menar är att det känns som att LHC har hur myyyycket bredd som helst i laget, men få riiiiktigt stora toppar när det gäller målskyttar.
Om man kollar på våra kedjor så har vi i alla fall 3 kedjor som skulle fungera som första kedja, men ingen av dessa har en REN målskytt. Möjligen fungerar Vlasak som en sådan, men han har själv sagt att han mer är en framspelare. Sen har vi Lindström (som ungerfär gjorde lika mkt mål i allsvenskan som nämde Carlsson) men jag anser inte att han hör till det "översta" skiktet i Elitserien.
Om man ser på "de tre stora" lagen, Hv, FBK och Frölunda så har dem bättre målskyttar i jämförelse med LHC.
FBK har: Mattson, Prestberg och Nordström
HV har: Balastik, Voutilainen och S.Petterson
Frölunda har: Kahnberg, Kallio och Bergenheim
Medan LHC har: Lindström, Vlasak och till viss mån Mårtensson
Så till nästa säsong så vill jag INTE se breddvärvningar i LHC utan TOPPSPELARE och då främst rena MÃ…LSKYTTAR!
För bredden har vi, det som behövs är spetsen framåt.
I backlinjen så vill jag se en föryngrig, och helst en svensk och finsk sådan, inga fler tjecker och slovaker tack.
Bort med: Majesky, Kelleher(även om han var bra) och Ackeström, och in med tre nya fräscha killar i 25-28års åldern. Då få vi en mix av gammalt och ungt, vilket känns väldigt nödvändigt i LHC.
Gör LHC det till nästa säsong så tror jag att vi har ett lag som kan och borde vara med och slåss om guldet nästa säsong!!!
Nån som håller med??