Det jag stör mig på som fan i Frazzeaffären är främst sättet han skötte sig under den tiden det diskuterades nytt kontrakt för honom. För det var då man tydligt märkte att han var ute efter en sak: slantar.
Han väntade och väntade och väntade, fick ett bud och sökte andra, fick ett bud av HV där det ingick mer stålar och sen var det hux flux inte värt något att det var Cluben som fick honom att bli den spelare han blev. Hade han gått till HV om det inte hade vart mer pengar inblandade? Det tvivlar jag starkt på.
Vi gjorde honom till en landslagsman, och tacken för det blev att vi utnyttjades i ett spel som handlade om att mjölka så mycket pengar som möjligt av en part, som han ändå inte ville spela i pga att han ville till NHL och oddsen att han skulle hamna där var ju inte direkt små.
Visst fan är det bättre att han fick pengarna av HV och inte av oss, men jag värderar hjärta och respekt framför pengar. Franzen visade inte direkt något hjärta och respekt mot oss även om det inte blev vi som fick den ekonomiska förlusten. Därför vill jag verkligen inte ha honom tillbaka. Inte nu, inte nästa år och inte om 10 år.