Nae.. Nu har jag tröttnat på det här hockeyuppehållet med enbart negativa tankar kring LHC. Det finns dock ingenting som tyder på att grabbarna ska vända det här till något positivt som tar oss riktigt långt i slutspelet.
Tänker ändå försöka ändra mitt mind-set till någon slags allt att vinna-attityd.
Det blir roligare då.
Djurgården har verkligen överraskat i år och har lyckats med mycket av det som vi har misslyckats med.
Varenda match, till och med vartenda poäng nu i den absoluta säsongsavslutningen kan vara skillnaden mellan kvartsfinal eller play in, plats 3 eller plats 5 etc. Hoppas att alla förstår att hörntänder måste offras för att gå ur denna serie”lunks”batalj som segrare. Väl i slutspelet måste de ändå offra resten av tandraden.
(Sylvegård får offra något annat).
Med det sagt så gäller detsamma för alla lag. Jag skulle bara för en gång skull vilja se LHC kämpa mer än motståndarna. Det är vi fan inte bortskämda med.
Gör vi det, har en tät defensiv och bra målvaktsspel så kan vi vinna. Annars inte.
Hoppas att Olimbarna och Billins flygs hem per omgående och tar ett par lugna dagar i Sthlm med lättare träning och således är matchklara på lördag.
Om de behövs? – Som de behövs!
Pga lite övriga åtaganden i Sthlm på kvällen tänker jag faktiskt se matchen live.
Har inte varit på Hovet sedan högstadiet då LHC mötte Hammarby.
Hammarbyklacken kastade sten på vår buss på vägen därifrån.
Ett starkt minne från en ung Hockeytröja!