Nyss hemkommen från SAABen. Ungefär som väntat. Vi spelar lojt och vilset i 50 minuter och först när det redan är för sent börjar vi trampa som för att håna publiken lite extra. "HAHA! Vi kan visst spela OK hockey när vi VILL!". Hur mentalt svaga är spelarna i detta lag egentligen?
Fjärde raka hemmatorsken. Vi har alltså plockat 1 av 12 poäng mot Löjleå, SKANK, Könjöping och Malmö. En av tolv. Smaka på den ett tag. En sketen jävla poängjävel av 12?! Hade man inte varit mentala grönsaker skulle det mycket väl kunnat bli 12/12 för våra motståndare har inte ens varit bra i några av dessa matcher. Det har sett ut som allsvenska lag mot ett sunkigt korpengäng. Vi har förlorat samtliga dessa fyra matcher på egen patetisk svaghet, inte ett skvatt på grund av bra motståndare. Helt jävla bedrövligt! :evil:
Mathchen i punkter:
Gordon trampade, körde och gjorde vad han kunde.
Lundgren är lagets bäste back de 20 senaste omgångarna
Musiken! Vad har hänt? Den var ungefär som den SKA vara i en hockeyarena för första gången någonsin typ. Verkligen minimalt med knarkartechno och djungelrap. BRA!
Jag saknar engangemang
Jag saknar hjärta
Jag saknar stridslust och killer instinct
Tre ovanstående punkter sammanfattar jag som att laget inte VILL vinna, för alla tre punkter kan var och en av tränarna och spelarna själva påverka.
Uselt BP som ledde till 0-1
Uselt PP som vanligt
För omständigt och långsamt spel leder till att vi dumpar ner pucken, åker och byter och inväntar nästa anfall. Vi kan ju för tusan inte etablera något eget spel längre!
Sämsta säsongen sedan Tangnes tog över, och det säger inte lite! Förvisso, för att ta Tangnes i försvar så har han ju faktiskt aldrig någonsin sagt att den beryktade "processen" leder till en positiv utveckling... Nej, jag är som jag tidigare sagt uppriktigt bekymrad. Detta lag är från grunden felbyggt sett till den hockey man kommunicerat att man vill spela. Det rätta att göra är att totalrenovera med STOR spelaromsättning. Det borde samtidigt innebära att tre år av "process" varit helt bortkastade. Istället startar två nya år av "process" då vi så duktigt bundit upp varenda jävla tränare i landet som aldrig bevisat någonting på sin position för ytterligare två år. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Gör nog både och samtidigt, eller nåt...
Förfallet har gått så långt så att jag och mina båda övriga riktiga LHC-idioter som har säsongskort på S (betalar sammanlagt 21.000 om året för dessa) inte ens orkar bli förbannade längre. Mest uppgivet, för det är så här man lärt sig att LHC presterar. Det går inte att lita på det här laget en enda sekund. Inte ens när det gäller så pass grundläggande frågor som att man förväntar sig att spelarna åtminstone kommer kämpa så hårt de kan, engagera sig i det de gör eller förmå slå en ostörd pass på 1.5 meter. I medgång kan det se stundtals bra ut men över tid är det på tok för jävla dåligt. Det är en ruttenhet och röta som sakta förgiftat föreningen uppifrån och ner. Det är allvarligt på riktigt. Med tanke på hur vi känner för vårt älskade LHC nu förstår jag mycket väl varför marginalsupportern väljer att stanna hemma. LHC spelar verkligen som skit och den skiten stinker vidare via tränare och sportchef ända upp till klubbdirektören. Vi är så jääääävla körda...
Nu ska jag slå på TV och se BRA hockey.