Jag vet inte om jag håller med om det där med att vi varvar med strålande insatser och bländande spel. Jag kan inte komma på fler än två-tre matcher där det känts som att Cluben är riktigt bra - HV borta, Brynäs borta och i viss mån DIF hemma, även om man höll på att slarva bort den. Samtidigt är det svårt att veta vad som är hönan och ägget. Att Cluben såg bra ut i de matcherna, var det på egen styrka eller för att motståndarna hade en riktigt dålig dag?
Däremot känns det som att man betydligt oftare fått summera matcher med frasen "+ 3 poäng, resten glömmer vi" vilket iofs kan ses som en styrka, att hitta sätt att vinna utan att spela bra. Men i slutspelet kommer det inte fungera.
Att lägstanivån är låg och att den visar sig ofta vet vi. Högstanivån vete fan om den är så hög, och vi får typ aldrig se den. Cluben är ett sånt lag som, likt Brynäs ifjol, måste få allt att falla på plats för att kunna hävda sig i slutspelet, men jag tycker att Brynäs ifjol hade ett betydligt högre tak och visade det oftare än vad Cluben gjort i år.