Hemkommen, äntligen. Seriöst! Vad fan var det jag nyss bevittnade? Hockey ska vara kul! Jag kan inte förmå mig att tycka att LHC spelar rolig hockey. Jag önskar och ibland inbillar mig att vi gör det, men nej. Sammantaget spelar vi pissit tråkig hockey.
- Vårt spelsystem är en svårdefinierad gegga som skiftar fram och tillbaka från match till match
- Laget är duktigt felbyggt sett till hur man kommunicerat att man vill spela
- Det är åt helvete för lite hjärta i den här föreningen. HUR kan spelarna sjunka så lågt att sådant här kan ske?
- Vad vill LHC med det här laget? Vad gör man för att uppnå det? Jag ser ingen röd tråd, inga linjer, ingen tydlig strategi, ingenting!
Mitt under denna usla match satt jag och funderade på vem som kan tänkas ta hem WL-priset denna säsong. Jag funderade länge och väl och kom fram till att det finns ta mig fan inte en enda seriös kandidat! Den evige prenumeranten, Sebbe, har varit klappkass från första till sista match och utmärker sig endast genom sin cringe-teater efter vunnen hemmamatch. Någon annan? Njäää... Är det seriöst Lycksell som är vår hetaste kandidat här? Inget ont om den gossen, han är go som fan, men om han är den som ligger bäst till är det ett skrämmande tydligt bevis för hur riktigt jäkla illa vi är ute här med Clubenhjärtat i laget.
Vad tusan ska man göra åt det här? Lutar fan åt att skicka så många spelare som möjligt, satsa smart och långsiktigt och acceptera att nästa säsong blir en mellansäsong. Det här laget behöver en STOR omsättning av spelare. Tyvärr har vi ju skitit i det blå skåpet med tränarna så där får vi helt enkelt bita ihop. Detta är riktigt illa...
Matchen då?
Vi släppte bara tre mål
Äh, orkar fan inte ens börja. Det som stör mig mest var att inte EN ENDA JÄVEL i hallen verkade bry sig. Här gjorde vi århundradets skitmatch och alla i SAABen, från spelarna via tränarna till publiken verkade vara OK med det, för ingen gjorde ett skit. Ingen spelare tog i. Tränarna stod som holkar och lät skiten fortlöpa (tills det sedan länge var på tok för sent) och inte ens någon trött jävel i publiken orkade bua. Riktigt oroväckande när INGEN kände något eller orkade göra något. Det bådar inte gott för det fortsatta hockeyintresset i stan. Riktigt oroväckande!