Wow, kändes som vare sig stycket eller kritiken hade något slut. Sågen är minsann framtagen och ska det sågas så ska man såga ordentligt.
Tror faktiskt jag aldrig sett dig skriva något positivt, vare sig här eller på Facebook-forumet, kanske kommer kommer den dagen (om den kommer) vi vinner guld? :lol: Håller väl, som i detta fall, med dig i mycket men anser att du kan vara lite väl kritisk ibland. Dock härligt på något sätt att man inte tycker lika.
Dåligt målvaktsspel? Inte direkt så att försvaret gör livet enklare för Gustavsson, näst högs xGA i hela serien innan landslagsuppehållet. Säger lite om spelet framför Gustavsson... Nu sitter jag inte inne med avancerade siffror som kan säga mycket om en målvakts säsong men kan väl lägga ihop 1+1 och tolka att om xGA är väldigt mycket högre än GA så bör målvakten räddat "mer än han borde göra", och vår XGA är på Rögles nivå...
Läser jag rätt mellan raderna så är du en som absolut inte gillar när JG är så pass aktiv med klubban? Inte ett dugg orolig för att målvaktsspelet sänker oss, snarare försvarsspelet som riskerar att kosta oss en slutspelsplats.
East: Hjälper dig att friska upp minnet, HV X2 borta är väl två riktigt bra matcher, speciellt den första. Örebro borta förtjänar väl ett litet omnämnande. Som du säger, att detta lag ska kunna nå hela vägen känns oerhört långsökt. Får hoppas på en ohållbar skottprocent och PDO för att ta oss långt.... Långt ifrån optimalt.