Jag blir fan riktigt stolt över grabbarna! Kommer från en taskig säsongsinledning där de flesta blivit kritiserade på ett eller annat sätt.
Olimb berättade i pausintervjun att de satte sig ner efter typ 10 matcher, analyserade diverse videomaterial och dylikt och kom fram till att det här duger ta mig fan inte.
Sedan dess har laget knutit näven. Defensiven är så sjukt mycket bättre. Offensiven också. Uppspelen. Ta mig fan allt. Vi har hittat rätt i varenda kedja. Olimbarna är bätte än någonsin. Sörensen och Lilja likaså. Tony ser bättre och bättre ut. Roy öser in poäng och funnit kemi med Gordon som hittat nätet igen. Vi har två bra målvakter. Mullen dundrar in i laget efter skadeuppehåll som en ny spelare. Vi skickar iväg flopp-Zengerle och tar in lille Olle - Som charmar alla med sin intensitet, puckkänsla och fina spelsinne.
Det finns självklart bra och dåliga dagar. Ovanstående är såklart något romantiserat sett till de senaste 10 matcherna - Men det stämmer ändå generellt på det sättet laget har utvecklats. Och i en match som idag är ovanstående till och med en underdrift. Vi pulveriserade HV inför ett fullsatt Kinnarps. Jag älskar det! Domarna gör ta mig fan precis allt vad de kan för att HV ska utjämna. Men det går inte. Vi är för bra.
Sa någon att Olimbarna inte är slutspelsmaterial? De två bröderna krigar ju som fyra Sebbe Karlsson. Deras arbetsinsats är ta mig fan kopiös. Hatten av.
Nae. Stolt, lycklig och förhoppningsfull går jag nu och lägger mig och ser fram mot resten av säsongen. Kan vi fortsätta spela hockey ens i närheten av detta finns alla möjligheter för att den här säsongen kan bli riktigt jävla bra.
Ses i stora baren
/Tröjan