Känns som att taggningsnivån höjdes ett par pinnhål efter manglingen igår. Kul! Nu gäller det att förvalta läget och göra ytterligare en gedigen insats för att befästa känslan att vi är på rätt väg. Ytterligare en energilös insats på hemmaplan med obefintlig offensiv, taffligt försvar och tveksamma insatser av Monstret hade i det här läget känts som nådastöten för att den här säsongen ska kunna bli positiv, både ur ett sporstligt och publikmässigt perspektiv. Viktig jävla match med andra ord!
Hur gör Tangnes om Roy är tillbaka imorn? Känner jag Dan rätt går han tillbaka till kedjorna vi hade när vi torskade på löpande band. Samtidigt är det svårt att spräcka någon av kedjorna från senast när det äntligen såg hyfsat ut offensivt. Pajen skötte det bra med Gordon och Lilja t ex. Tony har fått mycket cred för sin magiska passning och det ska han såklart ha men i övrigt var han lika blek som vanligt så jag hade inte gråtit om man behåller kedjorna från senast men slänger in Roy på Tonys plats:
Karlström/Zengerle-Roy-Sörensen är en kedja med fin potential. Men det kommer inte hända då Tony verkar untouchable.
Även om Pogge inte direkt imponerade igår hoppas jag ändå att Rögle ställer Kruse imorn. Maken till soll! Vågar inte tro på 6-0 imorn igen och Rögle kommer säkerligen snäppa upp sig en del men en komfortabel seger a la 4-1 eller nåt sånt beställes härmed!