Smygstartar tråden då jag äntligen ska få se Cluben live, första gången för säsongen, och därav har en oproportionerligt hög taggningsnivå sett till vad man borde ha mitt i en deprimerande formsvacka, Rögle borta en tisdag i Oktober.
Man när ju en vag förhoppning att det är imorn det släpper eftersom det hade varit så sjukt vältajmat men jag vågar inte tro på det. Det enda jag kan konstatera är att genom alla åren jag varit bosatt nere i Skåne och Rögle varit i ES/SHL har jag varit på i princip alla matcher i Lindab Arena (50 spänn för biljetten imorn. Cred till Rögle för det!) och det finns ett tydligt mönster som har följts varje säsong utom förra:
- 1 bedrövlig insats och torsk
- 1 riktigt stark insats och stabil seger
Ifjol var undantaget då vi stod för två riktigt usla insatser och torskade båda matcherna (Yippie!!). Har aldrig varit med om att vi gjort en "ok" insats och vunnit med uddamålet utan det är antingen eller som gäller i Ängelholm. Torsk eller seger med typ 4-1.
Rögle har hittat spelet rejält på sistone och Cluben har huvudet i sanden och tycker att man gör en rätt ok säsong trots 2 3-poängare efter 12 matcher. Eftersom det är Cluben det handlar om och ingenting är logiskt så gissar jag därför på att vi trotsar alla tendenser och tvålar dit Rögle med just 4-1. Taget? Måste tro på det iaf för den jävla promenaden från deras bortasektion till bilen (kolsvart, lerig, uselt planerad grusplan), lyssnandes på en massa bröliga skåningar med nyvunnet självförtroende är snudd på outhärdligt...
Kämpa!