Mittzon och Tröjan >>>
Hoppas optimismen segrar 🙂
Ja, det som talar för att det åtminstone ska bli bättre är corsin. Vi skjuter betydligt mer än våra motståndare och då brukar det jämna ut sig i längden. Så bättre? Visst. Tillräckligt bra? Jag är tveksam, eftersom tillräckligt bra i min bok innebär ett lag som har en realistisk chans att slåss om guldet. Visst har vi fått se perioder där vi kör över motståndet, men sådana perioder har alla lag, även Rögle och Mora. Kontinuitet och hög lägstanivå är det som definierar topplag och Guldlag. Inte vilka som har högst högstanivå.
Sen är jag lite skeptisk till den här enorma tilltron till Sörensen som jag ser både här och på FB. Sörensen är ingen stjärna, åtminstone inte som han har bevisat. Visst kan han bli det men om vi tittar på fakta:
- Senast han var här var han en bra tredjekedjespelare, en uppgraderad Lilja med bättre spelsinne och killer instinct, men knappast nån stjärna eller ens PP-spelare.
- Ifjol lirade han begränsat i AHL där han stundom var förpassad till fjärdekedjan och ibland t.o.m. var heathy scratch.
- Han har gått skadad i typ två månader och kommer sannolikt inte komma upp i full kapacitet än på ett tag
Det verkar som att de flesta bygger sina förhoppningar på att han hade en stark försäsong. Det hade Zengerle också. Och Bergfors ifjol. Behöver jag nämna Soling?