x-Roy-x
Sörensen-Kellman-Abbott
Lycksell-F.Karlsson-C.Persson
Sebbe-Karlström-Jimmy
Trucken (försöka bryta kontrakt?)
Inleder min karriär på forumet med en möjlig uppställning som jag tycker känns hyfsat rimlig både ekonomiskt och då den har hyfsad förankring med spelare som faktiskt ryktas hit eller dylikt. Kellman och Persson från Khk känns som kockrena nyförvärv även om jag har svårt att se lhc gå segrande ur striden mot typ hela SHL, Spencer Abbott var jag väldigt imponerad av när han lirade i Sverige sist och var det något vi saknade förra säsongen var det ju målskyttar.. Så även om det tar emot att Gordon troligtvis lämnar så skulle nog Spencer iaf täcka hans målskytte och mer därtill.
Trucken är väl den spelare jag känner blir mest överflödig och med tanke på att vår tredje och fjärdecenter är extremt oskrivna kort skulle det vara skönt med en rutinerad center som kan ta klivet in som städgumma. Så i min drömvärld skulle man bryta med trucken (aik är säkert sugna) och ta in typ Fogström som får spela efter behov,
Till förstakedjan behövs spets, inget snack om saken. Men då vi tyvärr inte är rikast i Sverige måste man nog köra på en chansning. Där skulle jag vilja se Max Görtz som haft en strulig säsong i malmö. Det ryktas om att han och/eller Daniel Zaar skulle bryta kontrakt och där hade Emvall kanske kunnat göra en lösning likt Bergfors. Görtz spelar i linkan sista säsongen han har kontrakt så betalar lhc 50-60% och malmö 40-50% av lönen. Lite optimistiskt räknat men vore ju ku om lhc kunde bli vinnare i en sån affär för en gångs skull! Görtz tycker jag är väldigt lik Nick fast med lite sämre fart på grillorna men lite mer fysik. Dessutom kan man inte få för många rightare!
Som sista del i förstalinan behövs en superstjärna, vilket jag tycker det enda borde finnas pengar över för om man ser till övriga nyförvärv där ingen sticker ut galet mycket. Jag skulle då vilja se min personliga favorit Gynge! Antagligen helt otänkbart men i och med att Växjö har galet med stjärnor så vill en spelare som Gynge kanske vara garanterad högst lön och mest pp-tid mm. Inte givet att han får det i lakers men definitivt i lhc! I dessa tider kan man ju iaf få drömma!
Görtz-Roy-Gynge
Sörensen-Kellman-Abbott
Lycksell-F.Karlsson-C.Persson
Sebbe-Karlström-Jimmy
Fogström
Backsidan känns mer eller mindre klar med Näkyvä o Lundgren ut & om ryktena med Bengtsson och Bäckman in stämmer. Grym offensiv på backen men defensiva spelerarna känns skakiga. Skulle vilja ha in en spelare som Viktor Lööv, borde vara trött på ahl efter 4 hela säsonger. Återstår att se var vi hamnar!