Att man får något kontringsmål mot sig när man möter lag som KHK det köper jag alla dagar. Så kommer det alltid vara när de ställer upp på det där sättet. Omöjligt att vinna de matcherna utan att man satsar högt men då måste vi fan börja sätta våra chanser! Men det tycks vi ju ej ha förmågan att göra så frågan är då fan om man inte helt enkelt ska ställa upp och vänta. Köra kontringsspel vi med. Tangnes har ju dock själv sagt att han sätter ett värde i att man som ledare står fast vid sin plan när det blåser som mest. Och jag gillar det tänket men det får inte bli till en förbannelse. Här skulle man kanske behöva släppa på sin omtalade spelidé och testa något nytt.
Den där spelidén förresten, någon som har fått någon bra uppfattning om vad den handlar om? "Åka mycket skridskor" och "vara det puckförande laget" har jag snappat upp. Nått mer? Annars är det ju som precis alla andra. Lite som att jag, astaggad, startar upp ett företag som heter IKEÄ, jag ska ta över möbelmarknaden med platta paket och jag ska även sälja kaffe och bulle för en tia.
Jag saknar Little! Ingen jävla "bredd" som det så gulligt har hetat här och hos lagledningen. En riktig jävla matchavgörare! Den där känslan när han får en lång passning och trampar över blå, ökar farten och backen halkar efter och man bara VET att "nu, nu blir det mål". Den känslan. Fy faan!