Vafan! Säsongspremiären i SHL bör föräras med en matchtråd med några dagars försprång!
På lördag smäller det!
Rob får gärna fylla på med det sedvanliga inför match-inlägget 🙂
Färjestad borta alltså. Blir säkert en tuff match men känslan är att Färjestad är ett lag som åtminstone historiskt sett passat oss ganska bra (ingen Karlskrona-köttmur och heller inget Skellefteå-frenetiskt checkingspel).
Med försäsongsmatcherna som bakgrund tycker jag att det är otroligt svårt att säga någonting alls om laget.
Var står vi någonstans? Har vi några kedjor som har hittat någon slags kemi att bygga på? Kommer Pajen, Roy, Tony och Monstret snäppa upp ett par nivåer nu när poäng står på spel?
Ska hur som helst försöka avvakta ett par matcher med både stora hyllningar och sågningar.
Enligt Corren är laget komplett förutom Sörensen. Hoppas att han är spelklar snarast. Han blir en av de viktigaste spelarna i år. De skriver också att man verkar spinna vidare på samma förstakedja som senaste träningsmatchen.
Gissar mig till förmodad startuppställning här nedan:
Monstret (Johansson)
Eddie - Näkyvä
Karlsson - Billins
Lundgren - Mullen
Björkman
Lilja - Roy - Gordon
K.A Olimb - Tony - Karlström
Sylvegård - M. Olimb - Zengerle
Sebbe - Pajen - Jimmy
Trucken
Har en betydligt mer positiv inställning till kedjeformationerna än för någon vecka sedan.
Tangnes berättade för Corren att de ville testa att spela Lilja med Roy och Gordon med tanke Liljas skridskostyrka. Tony säger att han börjar hitta kemi med K.A Olimb och jämför honom med Thoresen som Tony spelade med i Ryssland. När Sören är tillbaka tar han Karlströms plats. K.A Olimb - Tony - Sören kan bli riktigt bra. Tyckte mig se Zengerle och M. Olimb glänsa till lite mot HV. Båda är ganska små och väldigt spelskickliga. Sylvegård blir ett bra komplement där. Fjärdekedjan är perfekt.
Spännande!