Folk har redan sammanfattat det bra men här kommer ändå en spelare för spelare-rapport som utlovat:
Jakob Johansson - Överlag stabil insats men får ta på sig första målet helt och hållet. Sånna puckar får man tyvärr inte släppa in. 2/5
Billins - Wow! Snabb i tanken, fantastiskt hockeysinne och passningsspel. Tror att han och Eddie kan bli SHL:s vassaste backpar. 5/5
Mullen - Överlag bra intryck. Känns stabil. 3/5
Gordon - Älskar verkligen hockey! Såg rapp ut. Var överallt, slet, vann puck, tacklades, gjorde mål. 5/5
Mårtensson - Får gåshud av att se hans plyte i lhc-tröjan. Verkar vara väldigt bra tränad. Snabbare än vad jag trodde. Han kommer inte ha problem med tempot. Positivt intryck även där. 4/5
Bröderna Olimb - Spelade inte tillsammans men de verkar också ha ett fint tempo i kroppen. Gjorde en bra match. Må de vara skadefria. 3,5/5
Jimmy - Får riktiga Gordon-vibbar där! Rivig, slitig, stubbig spelare. Mer offensiv och hockeysinne än vad många tror 😉 (gissar jag). Överraskade också positivt! 3,5/5
Ollson-Trkulja - Svårbedömd. Ser lite stolpig ut med en inte speciellt estetiskt tilltalande skridskoteknik.. men tycker att han gjorde ett gott jobb som center i en trasig kedja. Krigade bra. 2,5/5
Zengerle - Mest svårbedömd. Tuggade på sitt tandskydd hela tiden under spelets gång. Verkar avig och lurig. Kan varken säga bu eller bä där tyvärr. 2/5
Emil Sylvegård - Matchens lirare! Han gjorde en fantastisk match. Har hört att han varit på skridskoträningsläger på sin semester. Ibland undrade jag om han inte varit på teknik/dribblingsläger också.. Han fick in ett antal tacklingar bara på Daniel Rahimi. Sylven kommer fortsätta göra det han gör bäst, men i år kommer vi även få se mer hockeysinne från den mannen. Sylven eller Sörensen kommer bli årets raket! 5/5 idag.