Ruud van Nistelrooy som sen gjorde ytterligare ett mål i matchen som slutade 4-0 till Real Madrid gjorde väl en helt OK insats idag antar jag. Såg inte matchen.
I vilket fall som helst så kommer hans fyra mål idag att stå i skuggan av Ronaldinhos två frisparkar!
Frispark 1: 86:e minuten. En bit utanför straffområdet till vänster. Pang med högerdojan och bollen sitter i den absolut första nätmaskan i bortre krysset! Ni som inte sett målet - jag råder er att gå över lik om så behövs för att få se det!
Frispark 2: 96:e minuten. Ungefär samma läge fast en bit ut från höger den här gången och lite längre avstånd. Pang med högerdojan och bollen går i underkant av ribban och ner på mållinjen och sedan ut till en offsidestående Saviola som nickar in bollen. Skulle aldrig ha godkänts, men eftersom det stod 2-1 till Barça så spelade det inte någon större roll om det blev ett mål till eftersom matchen ändå blåstes av direkt efter. Men vilken frispark! Vilken precision!
Killen har inte blivit utnämnd till världens bästa fotbollsspelare utan anledning!
Svag av linjedomaren att få Thiago Motta utvisad! Ni som såg matchen förstår varför. Filmare har inget på en plan att göra! Skulle knappt varit frispark Motta löper med bollen och har en Zaragozaspelare ungefär 1 meter snett bakom sig. Motta sätter ut armen och träffar då denne spelare över bröstet. Vad gör han? Slänger sig baklänges och tar sig för ansiktet som om han fått näsbenet avslaget.
Bra match och än en gång - sjukt snygga frisparkar! Jag sätter min förmögenhet på att de kommer visa dem imorgon (måndag) på sportnytt under "internationell fotboll".
Forza FC Barcelona!