Första utkastet på kedjeformationerna från tränarna ser alltså ut enligt:
[size=150]Monstret - JJ[/size]
[size=150]Billins - Larsson
Näkyvä - Lundgren
Mullen - Karlsson[/size]
[size=150]Lilja - Roy - Sörensen
Gordon - M.Olimb - Zenger
K.A - Mårtensson - Sylven
Sebbe - Pajen - Andersson
Trkulja[/size]
Gällande backparen har jag inga invändningar. Det ser stabilt och högst rimligt ut. Framåt har jag inga invändningar hur fjärde ser ut och det är bra att man planerar att lira Lilja och Sörensen tillsammans. Däremot har jag följande synpunkter på resten:
Vi har endast tre högerskjutande anfallare. I min mening är det en miss att para ihop två av dom i samma formation. Det gör att två istället för bara en formation kommer att sakna högerskyttar helt. Onödigt tycker jag då högerskytten kan ge lite fler alternativ i spelet.
Tony, som är en jävel på att lägga pass, bör definitivt ha en högerskytt bredvid sig. Vi minns alla hur han dominerade med Weinis och hur han gjorde en måltjuv av Liket. Dumt att inte spela honom med en högerskytt.
Roy har aldrig lirat i Sverige innan. Varför inte ge honom lite extra "trygghet" på isen och låta honom spela med en annan nordamerikan? Vi har två lämpliga högerskjutande kandidater som borde kunna göra jobbet bra bredvid #8. Istället paras han ihop med Sörensen och Lilja (som sagt, bra att de spelar tillsammans). Själv hade jag föredragit att se Tony mellan dessa båda.
Man ger på förhand upp att spela ihop Olimbs som dominerat tillsammans två raka VM. Det gör man inte om man inte kan spela ihop. Tycker det är lite sorgligt att man på förhand ger upp att hitta ett passande komplement till bröderna.