Lyfter vidare diskussionen från juniortråden.
KnarQareN wrote
PuckOut wrote
Sörensen - Roy - Lilja
Olimb - Olimb - Trkulja
Andersson - Karlström - Gordon
Karlsson - Persson - Sylvegård
Mårtensson
Tkr det är helt rätt med Mårtensson på bänken, han är alldeles för valpig än så länge. Han får lira vidare i J18 innan han är mogen för en större roll i J20..Men absolut, han är intressant. Framförallt imponerad av hans fysik och snabbhet.
Med tanke på Mårtenssons säsongsinledning så är jag väl inte förvånande att några av er vill se han utanför lagen, jag själv hade inte haft något emot det om det var för sisådär 5-6 matcher sedan. Men tycker det börjat se bättre ut sedan Sörensen kom tillbaka och hamnade i samma kedja, än bättre sedan Lilja även hamnade där.
Första 10:
0 mål, 2 assist och -6.
Sedan Sörensens comeback (7 matcher):
0 mål, 4 assist och +1
Sedan Lilja anslöt till kedjan (2 matcher):
0 mål, 2 assist och +2
Han har även börjat bidra en hel del vad det gäller tekningar, i början hade han svårt att ens komma över 50%. Tar vi denna period sedan Sörensen återvände så har Mårtensson varit över 50% med råge vid 5 av 7 matcher (75%, 55%, 62%, 71% och 75%)
Jämfört med första 10 där han var på 50% eller över vid endast 4 av 10 matcher (50%, 50%, 57% och 55%).
Nej, nog tycker jag man borde ha lite mer tålamod nu när det börjar se en aning bättre ut.