Vi hittar alltid vägar att förlora, det är otroligt. Jag sa till min polare inför tredje perioden att det hade varit bättre med 1-1, för LHC tror säkert man redan vunnit matchen. Det fick mig också att inse att det här laget inte vinner något guld iår, så jag kände ingen särskild taggning inför tredje perioden. Har nog aldrig känt så tidigare, men något är sjukt med det här laget.
Vi har extremt få bärande svenska spelare, jag vet inte om det kan ha något med saken att göra att man inte klarar av motgångar. Man tappar fullständigt koncepten så fort något går emot. Passningarna sitter bakom ryggen, det blir soloåkningar som inte leder nånvart osv.
Vi hittar vägar att bli av med nyckelspelare, antingen via avstängningar eller att bli skadade. Det är fan inte otur när det händer gång på gång på gång.
Det var så jävla mycket snack efter första matchen om att det här är lugnt, vi lär oss av förluster. En sak är jävligt säker, LHC är inte ett lag som lär sig ett jävla skit av att förlora. Det enda man lär sig är att förlora mer. Punkt.