Missade första perioden igår men tycker att det fanns mycket bra att ta med från andra och tredje. Hv hade mer puck och var lite mer "på" över hela isen men LHC visade upp en jäkla trygghet i försvaret och lyckades ju skapa en hel del farligheter till det. Törna med friläge och stolpträff, Little med sin "lilla gubben" och efterföljande kryssribba, Mathis Olimb helt ren framför mål efter pass från Lilja, m fl.
Den stora hjälten är förstås Högberg som jag aldrig sett bättre över 60 minuter. Det var riktiga räddningar han bjöd på, inte bara ett ivrigt blockande. Han har helt klart blivit bättre. Jävlar vad härligt och viktigt det är med spelare som blir bättre och jävlar vad härligt det är med bra målvakter.
Lilja har kanske inte motsvarat förväntningarna hittills och han kör lite för mycket solo men det är en jävligt skön kille att ha i laget när motståndarna kastar in sina "ungdomskedjor" och/eller sina checking lines. Lilja är stor, stark och snabb men framförallt är han skönt oberörd av deras frenetiska energi. Han krymper inte, som många andra spelare kan göra i sådana lägen.
Törnqvist var riktigt bra! Ett tydligt mönster med honom är att han är bra mot bättre motstånd - en finfin egenskap även om han gärna får vara bra mot alla.
Sebbe! Helt sjukt att han fortfarande är underskattad. Ny stormatch igår men får knappt ett omnämnande av kommentatorerna. Jag tycker mig se en ökad skicklighet i spelet med puck från 12:an. Han har levererat flera riktigt bra passningar i spelvändningar denna säsong och han är lugn med pucken när han vinner den i egen zon.
Bra av Tagnes att gå ner på folk i tredje. Rätt killar som fick vila också.
Chocken när Hv skickade fram Sundh i staffläggningen. :shock: