howswedeitis wrote
Hockeytröjan wrote
Tony spelar med en het Sörensen och får mycket PP-tid. Ändå ligger spelare som Sebbe, Jimmy, Pajen och Eddie Larsson före honom i poängligan. Tony Mårtensson har gjort ett poäng mer än Niclas Lundgren. Vafan?
Jag är ledsen men det här funkar inte.
Karlström har sett oförskämt bra ut hos Juniorkronorna, egentligen under hela säsongen. Varför inte låta honom gå tillbaka i sin naturliga roll som center och försöka tillsammans med Sörensen? Värt att testa åtminstone.
Snart är också Lilja tillbaka och Olle Lycksell har bevisat att han klarar hålla uppe energin under flera matcher. Jag tycker vi bör kräma ur mer av befintliga truppen innan vi letar nyförvärv på forwardssidan.
Snart är det OS och våra förste och andre center är borta, så då måste man ju låta både Karlström och Sebbe centra sin varsin kedja. Jag håller med er att Karlström måste redan nu när han kommer tillbaka få centra en tredjekedja. Som det är nu har vi ingen riktig tredje kedja som kan stänga ner motståndarna.
Det är tråkigt att behöva säga det men jag hade så stor förväntan på Tony, men än så länge så når han inte upp till en rimlig nivå. Så när Karlström är tillbaka efter junior VM tar Tonys plats, och Tony får gå in som 13 forward.
Jag skulle vilja se Olimbs kedja tillbaka med Trkulja
Olimb - Olimb - Trkulja
Gordon - Roy - Sörensen
Lilja - Karlström - Andersson/Sylvegård
Sebbe - Pajen - Andersson/Sylvegård
Tony och/eller Lycksell som 13 forward