Jaa.. Det här var ju inte den säsongsinledningen man hoppats på direkt. En jävla trepoängare på åtta matcher. Det är såklart inte okey någonstans.
Jag tycker dock inte att det ser riktigt så illa ut som resultatet påvisar. Vi har hittat sätt att förlora matcher enligt nedan:
• Vi har varit förjävla dåliga över hela banan
• För dåligt BP
• Virriga i försvarszon (släpper till för många farliga målchanser)
• Brist på frenesi, tagg etc. Kedjor som kuggar i efter varandra och äter upp motståndet. Inte tillräckligt jobbiga.
• Monstret har varit för dålig
• Vi har haft förbannad otur. Vi har varit spel- och chansmässigt bättre men förlorat ändå.
Vi har förlorat matcherna pga att någon eller några av ovanstående punkter stämmer in på samtliga förlustmatcher.
Jag tycker dock att man ska skilja på förlust och förlust. Karlskrona borta tex. Så får det bara inte se ut. Jag vill inte se mitt lag uppträda på det viset. Örebro borta nu senast var tvärtom. Vi vinner skotten med 39-10 eller något och är givetvis det bättre laget. Så får det gärna se ut. Det är sport vi pratar om och ibland studsar allt bara fel (läs fyra ramträffar). Jag tycker att ett par-tre matcher har förlorats just på förbannad otur.
Jag håller med om att vi inte riktigt har någon fungerande kedja (fjärde undantaget). Vi är nästan där på flera kedjor men det känns som en länk alltid felar.
Roy - Gordon verkar hitta varandra bra. Lilja passar inte riktigt.
Sebbe – Tony – K.A Olimb är något hopplock som jag inte riktigt fattar. Fattar dock att Sebbe tar Sylvegårds plats som öppnat riktigt svagt.
Mathis – Trucken ser intressanta ut men får ingen hjälp av Karlström eller vem som nu spelar där.
Fjärdekedjan gör dock absolut vad de ska
Endast en frisk Sörensen skulle göra enorm skillnad i kejdesammansättningen. Får vi dessutom in Dahlén finns det ALLA möjligheter att bygga kedjor som både är ”heta” och välkomponerade.
Dahlén – Roy – Gordon
Olimb – Olimb – Trucken
Sörensen – Tony – Lilja
Jimmy – Pajen – Sebbe - Sylven
Zengerle
(Karlström till Västervik)