Näkyvä och Bäckman har enligt mig hamnat i ett fack där supportrar bedömer dem enbart på deras sista eller första intryck. Pratar man om Bäckman får man oftast höra att han är klappkass enbart baserat på hans sista slutspel år 14/15. 24 år gammal och snittat 0,5p per match i SHL bortsett från debutsäsongen är fina siffror i offensiv väg. Bäckman har tveklöst potential att bli en back som är för bra för SHL men för dålig för NHL (tex Junland). Sedan att jag väljer Junland före alla dagar i veckan är en annan sak. Personligen tycker jag att vi ska ta tillvara på de som utvecklats i klubben vilket ger Bäckman ett litet plus, sedan får det inte bli så överdrivet viktigt som när Hagelin fick kontrakt trots en medioker säsong i Allsvenskan.
Med Näkyvä är det samma melodi men somliga har en förmåga att hellre döma honom för hans 10 första matcher i Linköping istället för det han presterat i övriga 50 matcher. Gör han en dålig pass i egen zon så får han 10x mer skit än övriga. Håller för övrigt med @Hockeytröjan om att det fysiska spelet inte varit hans problem utan snarare lite koncentrationsproblem i spelet med puck, något som inneburit en och annan mindre bra passning i egen zon.
Nu låter det som jag är advokat till dessa herrar och håller dem som världsklasspelare vilket inte är tanken. Båda är bättre med puck än utan men knappast så dåliga defensivt att den defensiva delen inte håller SHL nivå. Tycker de får ta på tok för mycket skit baserat på deras insatser. Inlägget är lite utanför tråden men behandlar väl delvis lite av det som angår "Silly Season"