Jocke_L wroteVarför tappade vi Lindblad? Närmare hem till Enköping från Västerås?
Och Hugo, var det ett fall av "för mycket konkurrens"?
...och Treijs...är det kört mellan spelare och LHC?
Det blev lite frågor det. 🙂 Förväntar mig inte att du har svar på allt men vem vet, du brukar ju sitta med lite info om de yngre.
Jag vet faktiskt inte varför Wilmer Lindblad lämnade, men jag antar att det hade att göra med speltid. Han fick ju i stort sett uteslutande spela med J18 här medan han direkt spelade (och gjorde det väldigt bra) med J20 i Västerås. Lite synd att det blev så, jag tycker han har större potential än flera av backarna som gick före honom i J20.
Vad gäller Hugo Blixt var det helt enkelt så att man ansåg andra vara bättre när det var dags för intag till HG. Han är ju 98:a och det är en av de bästa kullar som kommit fram i LHC. Svårt att säga så mycket om det, men kul att han haft en positiv utveckling i Västerås.
Och Treijs... tja, där vet jag inte om det är "kört" eller inte, men han fick sina chanser i LHC, det var lite annat som nog påverkade när han gick till Rögle. Med facit i hand hade det säkert gjort honom gott att stanna här, men det är ju lätt att vara efterklok. Om han förbättrar skridskoåkning och sin fysik så tror jag dock fortfarande att han kan bli bra, så det vore onekligen intressant att få se honom på hemmaplan igen nästa säsong.