Lukkinen wrote@[raderad], å andra sidan har ju LHCs tankar gått i banor som Zacke - Dahlén och Miele - Zaar. Var mer det som jag lutade mig mot när jag satte ihop min 1-4-lista.
Jo, förvisso, när det gäller spelarna, men vi vet inte om de gått så "parallellt", dvs har man varit ute efter Miele och Zaar samtidigt eller den ena eller den andra?
Dessutom verkar det ju som att man blivit utbudade rent ekonomiskt på dessa herrar vilket innebär att de namnen det spekulerats om är bättre än vad man faktiskt har pengar till. Därav tror jag inte på några underverk på de sista tre, utöver Sörensen, som ska in. Som sagt, en okänd AHL-spelare (som förhoppningsvis är välscoutad och passar in bra i spelidén), en hyfsad brunkare och en no name.
Därtill ska vi ju faktiskt få in en till back av klass också, om det nu blir Bäckman eller nån annan. Med lessons learned från den gångna säsongen i åtanke behövs det kvalitet där! Jag tycker inte vår forwardssida ser så kass ut att vi ska tumma på backsidan för att få in mer spets offensivt. Så länge "spetscentern" är en riktigt bra spelare med förmåga att lyfta eller leda en producerande lina så spelar övriga värvningar mindre roll.
Olimb-Olimb-Sylven
Lilja-NY-Sörensen
Jimmy-Tony-Gordon
Sebbe-Pajen-Karlström
NY-NY
Tycker inte det ser så pjåkigt ut om man har i åtanke att backsidan lär bli klart bättre än ifjol och målvaktssidan minst lika stark.