Lukkinen wrote
@[raderad], sedan gör det ju inget om man väl i slutspelet inte gett bort hemmafördelen pga kass spel mot de usla lagen heller. Självklart önskar även jag ett framgångsrikt slutspel framför fyra stycken 15-0 matcher mot Rögle men onödigt tappade poäng i grundserien mot LIF, ÖHK och RBK är mycket väl det som gör att vi får spela en sjunde avgörande i Skellefteå istället för Saaben och det är en faktor man inte kan skratta bort hur som helst!
Självklart hade jag velat att vi vann de matcherna oxå , men det är inte specifikt de matcherna som gör att vi ligger där vi ligger i serien, det är en allmänt kass start på säsongen.
Mot Leksand har vi tagit 8 av 12 poäng, mot Örebro 5 av 9 poäng och Rögle 6 av 9 poäng. Det gör ett snitt på 1,90 poäng per match. Mot övriga lag har vi tagit 51 av 87 poäng vilket är ett snitt på 1,76 poäng. Så personligen tycker inte jag att vi presterat så jävla dåligt mot de tre lag du nämner. Både Frölunda och Växjö har även de förlorat mot Leksand.
Djurgården som ligger långt ner har vi full pott mot. Hade vi tagit fler poäng mot Färjestad som vi bara tagit 2 av 9 eller Växjö som vi tagit 0 av 9 poäng mot så hade det påverkat vår hemmafördel lika mycket.
Min poäng är att alla lag har lag de har svårare för och det är betydligt bättre att ha svårt för de som inte är med i slutspelet än för de som är med. Att vi inte ligger högre i tabellen beror på en allmänt kass start på säsongen och inte specifikt på mötena med bottenlagen där statistiken visar att vi lyckats relativt bra.