Nej du Tagnes jag är trots bra med poäng år 2017 inte nöjd med dels hur du formerar kedjorna och dels att du i princip aldrig kastar om i dem under matchen. Tycker Müller-Pajen-Sylven bara ser sega ut ihop även fast det på pappret ser ballt ut med en så tung kedja.
Nu med tyskens intrång så tycker jag det är dags att testa nya kedjor innan slutspelet. Även fast jag inte är så imponerad av Müller än så vill jag se följande kedjor.
Müller-Roe-Gordon
Gordon & Roe tycker jag alltid fungerar bra ihop och med en potentiell stridvagn i Müller blir det en oerhört jobbig kedja att möta som dessutom kommer göra många poäng
Sebbe-Olimb-Olimb
Olimbarna har vaknat på varsitt håll och jag är mycket sugen på att få fram deras samspel igen. Tror även Sylven skulle gå bra ihop med dessa herrar men Sebbe städar bättre bakåt.
Little-Pajen-Sylven
Little gör poäng oavsett omgivning och med dessa herrar som banar vägen för honom kommer han gå om Lindström i poängligan.
Lilja/Gallo-Fogen-Törna
Lilja imponerar inte och i min värld är han trettonde forward och får tampas med Gallo som jag tror blir oerhört nyttig i slutspelet med sin förmåga att reta gallfeber på allt och alla och dessutom kan gör poäng.
På backsidan tycker jag vi har en bra balans förutom att jag just nu hellre ser Kristensen som sjundeback istället för Lundgren som varit stabil sista tiden. Kristensen har dock haft en tung säsong så förhoppningsvis blir han bättre och bättre.
Näkyvä-Lundgren
Salmela-Carlsson
Eddie-Anton
Kristensen