pattenboy wroteDet är då #"¤% att Clubens tränare envist år efter år ska hålla fast vid en toppformation. Det gäller såklart att få till ett bra LAG med många fungerande kedjor och inte en poängsprutande kedja som är hur lätt som helst för motståndarna att plocka bort i lång serie i bäst av sju. Minns tillbaka hur frustrerad jag var i slutspelet när man inte lät Zacke fortsätta bredvid Arla och Hjalmarsson när Söderberg kom tillbaka efter avstängningen. Samma resonemang där som Lukkinen är inne på nu angående Little. Söderberg hade kunnat få vilken utav de resterande tre kedjorna att lyfta på samma sätt som Little kan få vilken annan kedja att lyfta i dagens trupp. Sen kan man toppa kedjorna i PP.
Om vi hade tillämpat direktdemokrati när det kom till valet av kedjorna i Cluben hade jag lagt min röst på Lukkinens.
Med tanke på hur spelet i egen zon och spelet från backarna över hela planen har varit så förstår jag att man har velat köra med jänkarlinan när olimbarna har varit borta. Att köra halvspetsigt över fyra linor, eller relativt vasst över 3 linor, kräver ju hyffsade backar. De behöver inte vara Erik Karlssons. Räcker med att de kan slå en vettig pass samt inte tappa ut pucken över blå. De backarna har lyst med sin frånvaro den här säsongen 🙂
Backa två veckor med bröderna Olimb skadade och gå till ståplats och förklara varför du splittar på den enda linan som kan göra mål när spelet ser ut som det ser ut i egen zon och backarna inte kan spela ut pucken, hålla pucken på blå etc. etc. 🙂
Med det sagt - får vi upp nivån på backarna kommande vecka/veckor så ser jag också gärna att man gör en bredare spets över tre linor. Och jag håller helt med - ska man gå långt i slutspel så krävs det tre-fyra producerande linor!
Jänkarna kan ju spela framför två vattenflaskor som backar. Jag hade också använt det kortet när spelet från våra backar har varit som det har varit! Och jag väljer det kortet även de kommande tre matcherna när Mathis är borta 🙂 Sen är jag öppen för diskussion om backarna har växt 😉