Sakic wroteAnton Karlssons sargspel är så katastrofalt jävla dåligt så jag fattar inte vad han har för plan. Han är först in vid sargen allt som oftast. Smäller in eller trycker in röven, åker förbi pucken och hamnar med ansikte och klubba mot pucken men har då hamnat 1,5 meter ifrån och får därefter se hur motståndaren enkelt har avvaktat, plockar pucken och åker förbi honom med ett leende.
Bergfors är för övrigt jävligt kall...
Suttit och tänkt i liknande banor om Anton. Killen är snabbast i laget (enligt de tester där man mätte upp), men i närkamper förlorar han allt vad fart heter och skapar sig bara problem. Vad vill han åstadkomma i sargduellerna? Jag har haft höga förväntningar på honom, och tränarna har pratat om honom som nästa export till NHL, men han verkar inte få ihop helheten. Kan han utveckla detta?
Jag tycker Kristensen är över förväntan hittills. Absolut inte felfri och sprider en del puckar, men hans helhet är ändå positiv, och han lär bara bli bättre.
Bergfors...eller Hörnfors...är värvad som målskytt men tror att han ska göra mål utifrån sargerna? Han saknar ju all kyla i avsluten och känns inte ens nära att göra mål. Man ser att han har rutin på sättet han får ut puckar ur egen zon ibland, och han är stark i kroppen i närkamper. Ska det motivera en plats i topp 6? Tyvärr lämpar han sig ju inte för att spela i en tredje- eller fjärdekedja heller.