Jag tycker att Emvall ska agera. Våra backar:
- Eddie Larsson, bästa defensiva backen (över huvud taget bästa backen för stunden). Har överraskat positivt. Håller!
- Emil Kristensen, hade inga förväntningar på honom men tycker han tillför bra grejer. Håller!
- Anton Karlsson, vet vad vi har i honom. Han är en bra back som behöver komma till rätta. Håller!
- Gabriel Carlsson, har inte inlett bra alls men ska heller med sin ringa ålder inte vara en bärande back. I rätt omgivning; Håller!
- Kristian Näkyvä, har inlett uselt men har spottat upp sig något. Ska vara en bärande back men har inte visat det hittills. I rätt omgivning; Har potential att lyckas!
- Niklas Lundgren, värvades som ny försvarsgeneral men har varit mer än lovligt virrig inledningsvis. Kass för stunden men; Har potential att lyckas!
- Petter Hansson, det känns som att det är minst ett år för tidigt för Petter i SHL. Just nu ser jag inte vad han ska kunna utvecklas till. Behöver växa till i AS.
Jag tycker alltså vi har fyra backar som definitivt håller och två som ska göra det när saker och ting funkar. Vi behöver ha in minst en back. Gärna Forsling! Om inte Forsling, då vill jag se en riktigt mångsidig back som kan hålla ihop försvaret.
Med Forsling:
Karlsson - Forsling
Larsson - Kristensen
Näkvyä - Lundgren
Carlsson
Om inte Forsling, Färjestad har utan att ha lyckats lite överflöd på "bra" backar. Lös Holös som inlett skakigt och sätt på Forslings plats. Holös är i sina bästa stunder en riktigt stabil allroundback som dessutom har en vettig högerslägga.
Karlsson - Holös
Larsson - Kristensen
Näkvyä - Lundgren
Carlsson